Crumble - czyli owoce pod kruszonką z płatków owsianych


Przyznaję się, czasem zdarza mi się zaprosić kogoś na coś dobrego, ale jestem na tyle leniwa, że nie sprawdzam czy główny składnik danego dania jest akurat w domu. Co dziwnego, nic nie robię, żeby przeciw działać tym czynnościom.
Od pewnego czasu Zuza opowiadała jakie to dobre crumble jadła ostatnio będąc w jednej ze swoich ulubionych knajpek. Żałuje tylko, że jest zima i nie ma na straganie świeżych, sezonowych owoców, ale od czego mam jeszcze ostatnie zapasy zimowe w zamrażarce. Dlatego zaprosiłam ją na crumble. Czyli owoce pod kruszonką. Jak dla mnie deser – bajka. Prosty. Nie potrzeba jakiegoś skomplikowanego przepisu bo większość i tak robi się na wyczucie. Ale wracając do tematu brakującego składnika. Na szczęście nie były to owoce, ale mąka. Nie znalazłam ani pszennej, pełnoziarnistej, nawet krupczatki!!!
Padło na płatki owsiane. Zmieliłam płatki na sypki pył i tak powstała moja pseudo mąka:)
Ja wyczekuje wiosno/lata by zrobić jedną z moich ulubionych kruszonek, ale na nią musicie jeszcze troszkę poczekać.

Składniki na kruszonkę:
-50 g masła
-170 g zmielonych płatków owsianych
-145 g brązowego cukru (bez problemu można zamienić na biały)
-pół łyżeczki cynamonu
-6 łyżek płatków kokosowych

Owoce: Do wyboru do koloru:) Ja użyłam porzeczek i rabarbaru.
  1. Można delikatnie podprażyć płatki na suchej patelni przed ich zmieleniem.
  2. Masło wymieszać ze wszystkimi składnikami i rozgniatać pomiędzy palcami. Jeśli czujecie jednak, że kruszonka jest zbyt mokra trzeba dodać jeszcze płatkomąki:)
  3. Cukier proponowałabym dodawać stopniowo, bo to od was zależy jak słodka ma być kruszonka.
  4. Pokrojony rabarbar oraz porzeczki wymieszać z cukrem i chwile pozostawić. Wyłożyć do miseczek, kokilek czy form do tart i przykryć kruszonką.
  5. Piec w 190 stopniach przez ok 30 min lub do czasu kiedy kruszonka będzie delikatnie twardawa i ładnie brązowa.
    Podawać z gęstą śmietaną 36%.

     
    Caroline xxx
    Photos by Suzanne

1 komentarz: