Czas na dynię! Placki dyniowe z cukrem i śmietaną

Czas na dynię, czas na dynię, ale co jeśli się za nią nie przepada? Ponieważ dostałam w prezencie ogromną dynię musiałam się przemóc i stworzyć z niej jakieś dobrocie. Niestety trudno mi jest określić jaki to gatunek dyni był, ale wiem na pewno, że była ogromna! Także przez następny tydzień będziemy jeść dynię. Konfitury gotowe, pomysły na zupy, ciasta, babeczki są, ale ja o dziwo zakochałam się w plackach!
Stwierdziłam, że jeśli z ziemniaków i cukinii robi się placki to dlaczego by nie spróbować z dynią.




Składniki:
-Użyłam ok 1kg startej dyni na malutkich oczkach.
- 2 jajka
-150 g mąki
-szczypta soli
-łyżeczka drobnego cukru, a najlepiej cukru pudru

dodatki:
-cukier puder do posypania
- śmietana gęsta kwaśna 30% lub słodka 36%

1. Wymieszać składniki.
2. Smażyć na oleju z każdej strony tak by placki się zarumieniły.
3. Podawać z cukrem pudrem i jeśli ktoś lubi z kleksem śmietany.




 Caroline xxx

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz