Ciasto czekoladowe z burakami oraz wyróżnienie w konkursie.

Jest okazja jest i ciachooo! Chciałam się pochwalić, że "moje" babeczki, a zdjęcie Suzanne zostało docenione przez blog eksperymentalnie. Dopiero zaczynamy, a tu mały, a zarazem ogromny sukces dla nas:) dziękujemy :)

  Wracając do ciasta:) Gdyby kiedykolwiek ktoś zapytał to wydaje mi się, że dałabym się pokroić za czekoladę. Uwielbiam ją pod każda postacią. Ciastka, torty, cukierki, babeczki i inne. Lubię też warzywa. Czemu by w takim razie nie połączyć tych dwóch produktów? Czekolada plus warzywka? Oczywiście! Większość z was wie, że czekolada lubi buraczki, a buraczki lubią czekoladę. Zależało mi na cieście wilgotnym wiec murzynek odpadł. Powstało ciasto mocno czekoladowe, wilgotne, lekko ciężkawe, w stylu brownie. Najwyraźniej musiało być całkiem dobre gdyż mój brat który nie jada słodyczy zjadł więcej niż mu się należało:)





Ciasto czekoladowe z burakami z polewą czekoladową i kawałkami czekolady
-250g buraków
-3jajka
-200g oliwy
-100g cukru dark muscovado oraz 100 g cukru białego (ale jeśli nie macie, możecie dać tylko biały)
-180 g mąki
-pół łyżeczki proszku do pieczenia
-60 g kakao
-60 g czekolady

1. Ugotować buraki, a następnie zmielić je na drobno. Odcisnąć sok. Miksować w przez chwile w mikserze, a następnie dodać jajka, oliwę oraz cukier. Miksować do połączenia się wszystkich składników.
2. Następnie dodaj resztę produktów: mąkę, kakao, zmieloną czekoladę oraz proszek do pieczenia.
3. Wyłóż formę papierem do pieczenia. Ciasto pieczemy w 180 stopniach z piekarnikiem z termoobiegiem przez 45-50 min, ale najlepiej sprawdzać patyczkiem czy jest czysty. Ja swój piekłam przez 40 min.

Wskazówki: Pokrój buraczki w małą kosteczkę szybciej się ugotuje. Dodaj pół łyżeczki octu do buraczków. Zanim zmielisz buraki, zmiel najpierw 60 g czekolady które użyjesz później do ciasta. Z powstałego soku z buraków możesz zrobić barszczyk:)

 Polewę, możecie zrobić ją z tego przepisu:
-75 g margaryny lub masła
-3/4 szklanki cukru
-1/3 szklanki mleka
-2,5 łyżek kakao
Margarynę rozpuścić z mlekiem oraz dodać cukier. Kiedy cukier się rozpuści dodać przesiane przez sitko kakao. Gotować kiedy wszystkie składniki się połączą i zostawić do ostygnięcia. Kiedy masa nie będzie gorąca możecie dodać garstkę kawałeczków czekolady i polać ciasto.

Możecie zrobić też ganache. 
-100g ciemnej czekolady
-142 ml śmietany kremówki
-1 łyżka cukru pudru
Do garnka wlać śmietanę oraz cukier. Podgrzać, ale nie zagotować!. Wyłączyć gaz i wrzucić czekoladę, a następnie mieszać kiedy składniki się połączą. Kiedy masa wystygnie polać ciasto:)






Caroline xxx

3 komentarze:

  1. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście wole zwyczajne wypieki, jak do tej pory nie jadłam smacznego, dietetycznego ciasta. Mam nadzieję, że Twój przepis zmieni moje podejście, z chęcią wypróbuję. Ciężko byłoby mi jednak zrezygnować z mojego ukochanego, klasycznego brownie. Musze przyznać, że od kiedy korzystam ze wskazówek https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/
    moje ciasto jest idealne. Ma świetną teksturę, konsystencję i przede wszystkim bogaty, czekoladowy smak. Serdecznie polecam te rady wszystkim adeptom pieczenia!

    OdpowiedzUsuń