Moja wersja chili con carne z czekoladą.

ohhhh mexicanooo!
Ponieważ biorę udział w konkursie Akademii Kulinarnej Whirlpool postanowiłam zrobić to danie. Czyli moja wersja chili con carne z czekoladą :)
Jestem ogromną fanką kuminu (kmin rzymski) i nie mylcie go z kminkiem . Kumin ma charakterystyczny zapach i nadaje potrawom wspaniały smak. Lubie go bo pasuje i do mięs, zup, ziemniaków, ale jest także podstawowym składnikiem wielu mieszanek przypraw kuchni wschodniej, a ja uwielbiam kuchnie indyjską (curry, masala)
Dlatego też w mojej wersji znajdziecie ową przyprawę w podwójnej dawce.

Składniki: 
900 gram mięsa mielonego (najlepiej wołowina, ale w takiej ilości może być mięso z łopatki, karkówki lub szynki)
2 cebule
2 ząbki czosnku
1 puszka fasoli
papryczka chilli
puszka pomidorów krojonych
przecier pomidorowy (ok. 5 łyżeczek)
pół łyżeczki mielonej kolendry
4 łyżeczki kuminu ( ja osobiście daje więcej, ale nie każdy przepada za taką ilością)
2 łyżeczki pieprz cayenne
2 łyżeczki chili 
pieprz, sól
2 kostki ciemnej czekolady
oliwa

1. Na początku marynuję mięso w porządnej szczypcie soli i pieprzu, dwóch łyżeczkach kuminu, 1 łyżeczce pieprzu cayenne i chilli.
2. Usmażyć mięso i przełożyć do garnka.
3. Zeszklić cebulę na patelni, dopiero później czosnek i papryczkę chilli. Zalać pomidorkami, dodać przecier pomidorowy i wlać 500 ml wody chwilkę przesmażyć i wrzucić do mięsa.
4. Jeśli w waszej potrawie brakuje wody możecie śmiało jej dodać. Na końcu dodać resztę przypraw czyli 2 łyżeczki kuminu, łyżeczkę pieprzu cayenne i chilli oraz kolendrę. A także doprawić solą i pieprzem do smaku.
5. Gotuj przez 10 min, po tym czasie dodaj fasolkę i gotuj przez ok 5 min kiedy zmięknie fasolka.
6. Na samym końcu dodaje 2 kostki ciemnej czekolady.

Wskazówki: Nigdy nie dodawaj czosnku przed cebulą ponieważ spali się i będzie miała gorzki smak. Jeśli chcesz mieć więcej sosu dolej więcej wody lub bulionu. Choć chili con carne powinno być ostre jeśli nie przepadacie za palącym podniebienie daniem dodajcie mniej ostrych przypraw.
Podawać można z kleksem śmietany, grzankami, ryżem, chipsami tortilla lub zapiec z serem.

Smacznego!





Caroline xxx

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz