Dorsz zawijany w szynkę jamon serrano

Jeśli ktoś z was zagląda tu częściej niż inni to na pewno zauważyliście dość długą przerwę. Gdyby jednak ktoś pytał to właśnie otrząsnęłam się po wejściu w Nowy 2015 Rok.


Tak naprawdę, to mam tyle na głowie, że nie przypominam sobie kiedy ugotowałam coś ostatnio... nie licząc pomidorówki, która właśnie się gotuje. Szale goryczy przelewa jednak fakt braku aparatu i zepsutego piekarnika. 

W nowym roku zawitało do mnie kilka nowych książek kucharskich i nie było by w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że jedna z nich jest w języku... chińskim. Chińskiego nie znam i obawiam się, że prędzej  umarłabym z głodu gdybym miała coś z niej ugotować. Jednakże reszta książek jest dla mnie zrozumiała więc liczę na to, że uda mi się coś z nich upichcić.

Długooo zastanawiałam się nad tym co zaproponować w nowym roku i postanowiłam podzielić się przepisem, który w zeszłym roku wygrał w konkursie "Gotuj jak Top Chef". Mimo, że do Top Chefa wieleee mi brakuje to to danie moja rodzina uwielbia. Inspiracją do tego dania był Tomasz Owczarz. Szef kuchni Mielżyński Wine Bar w Poznaniu. Kilka miesięcy temu mieliśmy okazję kosztować jego dań. Jednym z nich była właśnie ryba w szynce. Mimo tego, że sam Tomek podał składniki ...które było widać na talerzu to jednak nie zdradził nam niczego. Zakasałam rękawy i tak postała moja wersja tego dania. Smacznego.

Składniki na 4 osoby:
  • 4 filety z dorsza (polędwiczki, bez ości)
  • 4 plastry szynki jamon serrano  
  • sól
  • pieprz czarny 
  • jabłuszka kaparowe 8 sztuk
  • oliwki 8 sztuk (ja użyłam zielonych, ale równie dobrze sprawdzają się czarne)
  • cytryna wg uznania
  • koperek wg uznania (do posypania)
  • rukola 4 garście
  • pomidory suszone 4 sztuki
  • 1 paczka ryżu
  • 2 łyżki masła
  • 5 łyżek oliwy
1.  Ugotować ryż według zaleceń na opakowaniu.
2.  Polędwiczki oprószyć solą oraz pieprzem.
3.  Delikatnie zawinąć w rybę w szynkę.
4.  Rozgrzać oliwę na patelni ok. 5 łyżek, dodać  i smażyć dorsza przez 1,5-2 minut z jednej i z drugiej strony. Z boku paczuszki warto zwrócić na kolor ryby. "Przezroczysty" kolor od strony smażenia oznacza, że ryba jest jeszcze surowa.
5.  W trakcie smażenia drugiej strony, po minucie wrzucić kapary i pokrojone oliwki oraz 2 łyżki masła. Kiedy masło się rozpuści należy w trakcie smażenia polewać nim nasze polędwiczki.
6.  Ryż polać powstałym sosem, a na nim ułożyć rybę i ponownie polać sosem. Oprószyć posiekanym  koperkiem. Podawać natychmiast z kawałkiem cytrynki.
7.  Rukolę wymieszać z oliwą z oliwek i wkroić kilka pomidorków suszonych .

 Smacznego. Karolina xxx

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz