Paczuszki ze śliwkami i morelami.

Jedyną zaletą kończącego się lata są owoce i warzywa które są już dojrzałe i można je kupić na naszych straganach.  W szczególności śliwki! Bywa czasem tak, że siedząc w domu dopada nas jesienna chandra na coś słodkiego. Chcemy wtedy w jak najszybszym czas zjeść coś słodkiego. W ostatnią środę taka o to chandra mnie dopadła.
W mojej lodówce zawsze jest ciasto francuskie. Dużo rzeczy robię sama, ale tym razem jednak jest inaczej. Tak dokładnie! nie wstydzę się tego powiedzieć, ale nie robię ciasta, kupuję je w sklepie. Ciasto sklepowe nie jest najgorsze. Próbowałam już kiedyś swoich sił w domowym zaciszu, ale zdecydowanie jestem za leniwa i zajmuje mi to za dużo czasu. 
Ludzie obawiają się, że jeśli przepis jest zbyt prosty to często nie wyjdzie. Tu jednak was zaskoczę, ale on naprawdę jest prosty. I jeśli go nie spalicie to wyjdzie w 100% . Upiekłam kieszonki ze śliwkami i morelą. Akurat te owoce znajdowały się w moim koszyczku. Ale można użyć owoców które w tym momencie posiadamy bo wtedy mamy pewność, że się nie zmarnują :) 

Składniki:                                                                                          
- opakowanie ciasta francuskiego                                                                          
- 11 śliwek. Ja użyłam słodkich węgierek.                                                              
- 6 moreli 
- brązowy cukier 
-cynamon/cukier puder lub gałka muszkatołowa 

1. Ciasto dziele na 21 kwadratów. W zależności od was jakiej wielkości chcecie kieszonki na tyle dzielicie ciasto 
2. Kładę połówkę śliwki i ćwiartkę moreli do każdej kieszonki. Posypuję cynamonem. Jeśli lubicie może to być to gałka. 
3. Zaklejam kieszonki. Smaruję roztrzepanym jajkiem i posypuję brązowym cukrem. 
4. Piekę w piekarniku z termoobiegiem w 200 stopniach przez ok. 20 min. W zależności od tego jak szybko ciasto się zarumieni. 
5. Posypuję cukrem pudrem. Można podawać z kleksem bitej śmietany i lodami waniliowymi.
Smacznego:)

Caroline xxx

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz